آدینه درخوشاب

خراسان رضوی

آدینه درخوشاب

خراسان رضوی

خطبه های نمازجمعه 19 آبان 91خوشاب

امام جمعه خوشاب : بایستی در جامعه کتابخوانی یک فرهنگ شود

    

خوشاب - امام جمعه خوشاب گفت : بایستی در جامعه ما کتابخوانی یک فرهنگ و کتاب جزء سرمایه های هر انسان و جوان ایرانی به شمار آید .

 حجت الاسلام ' محمد صاحبی ' در خطبه های وحدت آفرین نمازجمعه این هفته شهرستان خوشاب افزود : متاسفانه در حال حاضر فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما بسیار ضعیف و کتابخانه های ما خلوت است .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ' برای یک فرد توفیق عظیمی است که با کتاب مانوس و همواره در حال بهره گیری از آموختن کتاب باشد '، گفت : ما کتاب های آموزنده و مفیدی همچون کتاب های شهید مطهری را داریم که برای بالا بردن سطح آگاهی و بینش جامعه بسیار مفید است .

خطیب جمعه خوشاب با تبریک 20 آبان ماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان به بیان اهمیت خانواده برای تربیت فرزندان در اسلام پرداخت و افزود : والدین بویژه مادران بایستی توجه داشته باشند که فرزندان خود را از سنین کودکی با مسائل شرعی و مذهبی و تربیت اسلامی آشنا کنند.

حجت الاسلام صاحبی اظهار داشت : در تربیت فرزندان همه متولیان امر مانند هیات امنای مساجد و امام جماعت نیز بایستی با بچه ها به گونه ای برخورد کنند تا آنان جذب مساجد و مراکز فرهنگی شوند.

وی روز 24 ذی الحجه روز نزول آیه تطهیر آیه ولایت را نیز به همه مسلمانان بویژه شیعیان تبریک گفت.

امام جمعه خوشاب در خطبه اول به شرح خطبه 237 نهج البلاغه پرداخت و گفت : در این خطبه امیرالمومنین (ع) سفارش به نیکوکاری می کند در قسمتی از این خطبه آن حضرت می فرمایند 'مردم تا زمانی که زنده اید عمل نیکو انجام دهید زیرا پرونده ها باز و راه توبه آماده است خداوند فراریان را دعوت می کند و بدکاران امید بازگشت دارند '. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد